Dobíhám vlak, který má odjezd v 18:39.
Když se s jazykem na vestě ocitnu na nástupišti v 18:39, vlak vidět není, byť cedule jeho přítomnost hlásá. (Ve které části 39. minuty má odjezd?)
Další spoj je z technických důvodů zrušen (nějaké auto prý někde porazilo nějaký sloup). Další spoj má jet v 19:29. Čekám tedy.
V 19:20 se z amplionu ozývá hlášení, které bych od ČD nečekal: „Vážení cestující, omluvte prosím zpožděmé vlaku. Souprava je zpožděna z důvodu pozdního příchodu zaměstnance do práce.“
Při vystupování se moje známá ptá průvodčího: „Prosím vás, jak to bylo s tím pracovníkem, kvůli kterému vlak nabral zpoždění?“
Průvodčí zbrunátní: „To jsem byl já. Ale to je pomluva! Já byl v práci už od dvou odpoledne, jenže někdo zvrtal rozpis nástupů, tak to hážou na mne.“